Gemeente Kuurne kiest betaaloplossingen van Payworld
Net zoals heel wat andere lokale besturen, zijn we met de Gemeente Kuurne aangesloten bij Cipal Schaubroeck. Voor onze betaalterminals deden we beroep op een grote leverancier, maar ongeveer anderhalf jaar geleden kwamen we bij Payworld terecht. We waren niet tevreden over onze leverancier en zijn toen met onze bank, Belfius, gaan praten. Zij hebben ons aangeraden om Payworld te contacteren.
We hadden nood aan een mobiel toestel voor de dienst Vrije Tijd. Dat was voor ons de test. De prijs bij Payworld was heel gunstig, omdat er voor lokale besturen via Belfius speciale tarieven gelden, en het toestel had enkele functies die er bij de concurrentie niet waren. Dat maakt het voor onze burgers makkelijker.
Daarna zijn we ook de andere diensten verder gaan uitrusten met toestellen van Payworld. Voor ons was de koppeling met het kassasysteem noodzakelijk.
Sara Bruyneel
Financiële dienst - Gemeente Kuurne
Eén direct aanspreekpunt
Wat voor ons een groot voordeel is ten opzichte van de andere leveranciers, is dat je bij Payworld één aanspreekpunt hebt voor al je vragen. Dat was bij de concurrent echt wel anders. Daar konden we amper iemand bereiken of kregen we steeds iemand anders aan de lijn. Problemen raakten daar niet opgelost, terwijl we nu meteen weten wie we kunnen bellen.
Technische ondersteuning ter plaatse
Voor de installatie en ingebruikname van elk toestel, komt er een medewerker van Payworld langs die alles van A tot Z uitlegt. Alle afspraken met Cipal Schaubroeck worden op voorhand gemaakt zodat de installatie heel vlot kan gebeuren.
Bij de vorige leverancier kregen we in feite gewoon een pakketje opgestuurd, waar we dan zelf onze plan mee konden trekken…
Een tijdje geleden hebben we een mobiele betaalterminal met SIM-kaart van Payworld in gebruik genomen op het recyclagepark. Onze medewerkers daar zijn niet gewend om met zulke toestellen te werken. De medewerker van Payworld die langskwam voor de installatie, heeft veel tijd genomen om alles rustig uit te leggen, zodat iedereen nu vlot met het toestel overweg kan.
Intussen heeft Payworld ook een koppeling met Recreatex, waardoor we binnenkort het toestel van onze sportdienst willen overzetten.
Transparante boekhouding
Ook in de afrekening zit er een groot verschil met de concurrentie. Vroeger raakten we zelf niet wijs uit afrekeningen en nu is alles heel helder en duidelijk.
Dit was echt een kluwen, met verschillende klantnummers en veel onduidelijkheid. Dat hebben ze bij die firma nooit kunnen rechttrekken.
Nu worden de afrekeningen opgemaakt zoals we het zelf wensen. Aan het einde van de maand ontvangen we per dienst een overzichtelijke factuur met een afrekening. Dat maakt het voor onze financiële medewerkers een stuk makkelijker.
De switch naar Payworld is voor onze gemeente echt een grote stap voorwaarts. Bij onze oude provider moest je bij elke vraag of probleem online tickets aanmaken en kreeg je amper de juiste persoon te pakken, nu bellen we meteen onze contactpersoon bij Payworld die alles voor ons regelt. Een hele positieve ervaring dus!
Lees je graag meer over veilig elektronisch betalen bij lokale besturen? Ontdek er alles over in onze blog via deze link.