FAQ tijdens COVID-19-periode


Payworld blijft tijdens deze moeilijke en onzekere tijden werken.

Wij kunnen dan ook de nodige interventies garanderen gezien wij opgenomen zijn in de bijlage van het ministerieel besluit van 18 maart 2020 in de opsomming van “bedrijven en diensten die noodzakelijk zijn voor de bescherming van de vitale belangen van de Natie en de behoeften van de bevolking: … De financiële sector: banken, elektronisch betalingsverkeer en alle diensten die hiervoor nuttig zijn, handel in effecten, financiële marktinfrastructuur, buitenlandse handel, diensten die instaan voor de bevoorrading van cash geld, geldtransporten, geldverwerkers en de financiële berichtgeving tussen banken;”.
Door de opgelegde maatregelen werkt de meerderheid van onze medewerkers van thuis. Medewerkers die buiten werken volgen strikte richtlijnen en protocollen betreft hygiëne.
Samen met alle partners en onze klanten willen we dat het betalingsverkeer niet komt stil te liggen.
Wij vragen u dan ook in het belang van iedereen om strikt de richtlijnen op te volgen en onze medewerkers niet in gevaar te brengen. Blijf op 1,5 meter afstand bij interventies en beperk communicatie tot een minimum.

Neem contact op via 02 403 05 61 of info@payworld.be

Vermeld duidelijk uw naam, telefoonnummer, eventueel klantnummer en probleem indien u via het antwoordapparaat een boodschap inspreekt.

Tijdens deze periode zullen alle technische interventies geëvalueerd worden op dringendheid.

Onze services en diensten zijn cruciaal voor de economie. Onze medewerkers blijven daarom bereikbaar en technische interventies kunnen op basis van hoogdringendheid worden uitgevoerd. In bepaalde gevallen zullen we een betaalterminal opsturen via de pakjesdienst van bpost.

Gebruik een vochtig doekje met een beetje isopropyl-alcohol of methanol.

Indien u niet beschikt over alcohol kan u altijd een eetlepel bleekmiddel (javel) toevoegen aan 1 liter water en met een vochtig doekje de betaalterminal schoon houden. Besteed extra aandacht aan het pincode gedeelte van de betaalterminal en maak dit regelmatig proper.

Gebruik GEEN BIJTENDE producten zoals white-spirit.

Ja, voor de meeste vaste terminals kan een pinpad worden aangesloten zodat ook contactloze betalingen mogelijk zijn. We voorzien in speciale voorwaarden om dit zo spoedig mogelijk te installeren. Contacteer ons op 02 403 05 61 of info@payworld.be voor meer informatie.

Ja, we kunnen een extra mobiele betaalterminal ter beschikking stellen.

Gebruik hiervoor de configurator op de website of contacteer ons op 02 403 05 61 of info@payworld.be. We kijken dan samen met u naar de beste oplossing.

Ja, dit kan, contacteer op ons 02 403 05 61 of info@payworld.be. We kijken dan samen met u naar de snelste oplossing.

Heeft u een vaste betaalterminal die met een vaste internetkabel verbonden is, dan kan deze niet gebruikt worden buiten de deur. Wenst u toch op verplaatsing te gaan, contacteer ons dan op 02 403 05 61 of info@payworld.be om samen de beste oplossing te vinden.

Als u beschikt over een mobiele betaalterminal op WIFI, dan is de afstand voor gebruik van de terminal beperkt tot het bereik van uw WIFI-netwerk.

De meeste mobiele terminals kunnen uitgerust worden met een SIM-kaart om verbinding te maken met het mobiele netwerk. Deze kan gehuurd worden voor 8,25 € per maand. Wij kunnen deze opsturen en u kan deze zelf plaatsen. Een minimumduur van 3 maanden voor het gebruik van de SIM-kaart is vereist.

Daarnaast kan u ook via een mobiele telefoon een WIFI-hotspot opzetten zodat u in combinatie met uw eigen abonnement op verplaatsing connectie kan maken. Contacteer op ons 02 403 05 61 of  info@payworld.be voor meer uitleg hoe u de terminal daarvoor kan instellen.

Dit mag, maar vooraleer u dit doet moet eerst de afsluitingsprocedure gebeuren.

Normaal stuurt uw betaalterminal op een ingesteld tijdstip de transacties automatisch door.  Als u uw betaalterminal uitschakelt of de verbinding verbreekt voor een langere periode, zullen de transacties van de laatste werkdag op de terminal blijven tot u deze opnieuw zal opstarten of verbinden.

Als u de terminal uitschakelt, verricht u best een manuele dagelijkse afsluiting om dergelijke problemen te vermijden.

Contacteer op ons 02 403 05 61 of info@payworld.be voor de nodige uitleg mocht u deze procedure niet kennen.

Indien bovenstaande uitleg uw vraag niet beantwoordt, indien u nog andere vragen heeft of informatie wenst, aarzel niet om ons te contacteren op onderstaande gegevens.

Wij zijn steeds tot uw beschikking! Contacteer ons op 02 403 05 61 of info@payworld.be.

Wettelijke bepalingen

BTW nummer: 0508.605.840
  • Payworld 2019